Monday, 15 July 2013

sebulan sudah..

Alhamdulillah,cukup sebulan dh Intra...tggal lg 2 bulan..esok join group PPB plak...
staff2 teknikal kt sni mmg kanak2 rebina..jnis yg hapy,otak giler...dr bos smpai ke pomen, techncion, mandur,pekerja smua bergurau kaw2 la.....cume diorg smua lelaki,so batas tetap di jaga..=)
muka mcm makin kembang,makin "putih"...ari2 turun site..naik lori,muke penuh habuk..tiap2 pagi 30min naik moto..smpai office,mata merah gler2...zzzz


Alhamdulillah,..result sem ni menaik dr sem lepas.syukur sgt...
start dr sem lepas,mmg xda berharap pun nk dpt anugerah "dekan"..harap lulus smua, dan dpt gred dgn pontr 3 dan dpt tmtkan pngajian pd msa yg dirancang..dpt keje baik..itu dh cukup utk ak..=)
yg x disangka, power analysis akhirnya dpt A-..walupn x dpt A pure kn...ak pun x tau,knapa ak minat subjct tu..sma mcm mne ak minat math..tp power analysis ni byak menganalisa la...mmg pening kepala..jwapn slalu klu calculation mesti 3 page..klu subjct power electronic plak,ak kureng minat sbb die byak main dgn compennt2 electric yg kecik2 mcm diod,capacitor..byak main graf dgn formula..ape2 pun,tuntut lah ilmu yg Allah kurniakan sebyak2nya....

Tuesday, 9 July 2013

SELAMAT BERPUASA.=)

pejam celik,pejam celik..Alhamdulillah,esok bermula bulan berpuasa bg sluruh umat Islam..
dh dekat sebulan pun praktikal kt TNB..alhamdulillah, xda masalah lg stkat ni..byak benda yg kami belajar..
hari ni result ak semester ke-6 sepatutnya dh kluaq..tgok dr post kwan2,byak yg hapy dgn result sem ni..
mcm biasa la,result ak x leh cek..sangkut dgn yuran..smua bnda ak dh settle awal2 sem td..tp mcm biasa la,pejabat bendahari selalu x buat tuntutn dr zakat selngor...slalu diorg sekat slip exam ak..ni sekat result plak..tu yg x persan yuran masih sangkut..ingat smua dh settle sbb ak boleh ambik exam,...dugaan sungguh.esok dh nk puasa..sabar je la..nasib la waktu pjabt smpai pkul 5 je,klu x mmg dh call blik kje td..esok pepagi mmg kna trus call pjabat....
.....................................................

tetibe jumpe post ni kt fb...mcm tertarik plak..=)
 
SAYA TAHU SAYA TIDAK CANTIK…TAPI…..
Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan..
Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.
Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita.
Dan kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yang ikhlas mencintai saya seadanya.
Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.. Kerana bukan kecantikan dunia yang saya kejar… Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak..