Saturday, 30 May 2015

Aku suka satay
Aku suka durian
Aku suka pasar malam
Aku suka selipar
Aku suka nature
Aku suka tgok pokok
Aku suka bau pokok
Aku suka kopi
Aku suka baca artikel yg ringkas dan padat
Aku suka bahasa melayu
Aku suka pergi tempat baru.
Aku suka jeans until now,but try to buang skit2.
Aku suka bangun pagi2 dgn suasana yg sunyi dan aman sbb wktu tu buat hari aku jadi lebih baik.
Aku suka perlis dan langkawi
Aku suka makan nasi goreng tomyam
Aku suka buat apa yang org suka
Aku gembira bila org skeliling gembira.
"Simple make perfect."
5 tahun yg lepas dan hingga hari ini..
Aku tetap yg sama..
Prinsip yg sama..
Kesimpulannya..aku rindu perlis..wahaha!
4tahun,byak sgt kenangan. Susah, payah,sorg2 rempuh kt sna. Hdup kt sna,byk ajar erti dewasa,erti berdikRi,erti susah,erti pershabatn,erti setia,erti kasih syg sorg shbat, dan macam2 lagi..
Dari umur 19 smpai 23,hidup kt tmpat org. Jumpa mcm2 org,mcm2 perangai...
Perubhan masa,prubhan keadaan, prubhn sekeliling...dari org pertma ak knal wktu jejak perlis,smpai org terakhir. Ada yg terpisah,ada yg kekal hingga kini,ada yg bwa haluan masing2...=)
Ini kehidupan.Dunia. Ujian.
Teruskan perjuangan hidup.
Think positive.😊
Cari ketenangan sbb dgn keberkatan hidup dpt dirasa jika hati tenang..
Fighting!(syura pya kata smgt)..😘
*tak sabar nk masuk bulan ramadhan..☺

Thursday, 21 May 2015

Bila kita berdepan, kita pndng muka, kita dgr suara, bahasa tubuh, kita jauh faham apa yg cuba disampaikn.
Confuse dgn diri sndiri.
Bila kita cuba ubah diri kpd satu yg baru. Sgt susah...
Kita sama2 ubah...

Wednesday, 20 May 2015

Im 24

Dah genap umur 24. Tahun depan 25. Tua. Mati makin dekat.
Amalan tak mningkt..
Azam ak mudah..
1.Nk jadi lebih baik, sentiasa perbaiki diri
Sentiasa ingt Allah.bukn masa susah shja. Senang pun ingat Allah...
2. Baca Quran.trus istiqamah...Alhamdulillah,dpt hbiskn b4 puasa. Target tercpai. Mggu ni mula baca dari Al Bakarah smula.
3. Solat dhuha jadikn rutin.
Apa pun kita buat,sibuk mana,gembira mcm mna pun,Allah yg utama...
Buat yg disuruh,tinggal yg dilarang..
This is jihad. Jadikn diri lebih baik krn Allah...Insyaallah smua dipermudahkan.hati jadi lebih tenang..
Amin....
Ini matlamat hidup ak skrg.ni pengukur kjayaan hidup ak. Sbb bila dekat dgn Allah,smuanya akan berjalan lancar.

Wednesday, 13 May 2015

Tgh bulan,2 mggu lagi gaji..konon..zzzz
Lama tak pegang duit gaji..
Duit kena urus baik2..
Mula2 dh sah2 kna byar kereta.
Kna beli karpet kreta.sbb xsanggup nk kutip pasir yg lekat kt karpet tu ari2..
Beli collegen,beli makeup..skrg kena jadi lawa+ jga pnampilan..
Ok..tu je la...
Tarik gg??..lmbt lgi sbb kos besar..
Jumaat,sbtu,ahad keje...
Isnin slasa cuti balik..yahoooo...
Main monitor rosak,susah la kn keje mcm ni..zzz

Friday, 8 May 2015

Patah balik..

Pya tak da kje arini,ak p cri chat kita mula2 kt fb..tp rsenye ni bkn yg 1st sbb ayat mcm tergantung...23/8/2011..
Jdi kite knal kt tagged,awal bulan 8. Tarikh yg tepat xjumpa lgi...
Dari bhsakn diri awak,saya..
Jdi ke amer,huda..
Sampailah skrg...
Nak bca msj2 lma ni...haha...
Peredaran masa dr kita bljr smpai kerja ni..tp fb sgt2 jrang dh smjak ada wasap ni..
Kita imbau kngan satu demi satu.. ❤

Thursday, 7 May 2015

Stresss

Sejenis stress yg akan dihadapi bila duk kampung adalah..
Org mengintai @ usha...
Org xpernah nmpk ank ibu yg sulong ni..lpas spm trus merantau...xnmpk btang hdung dh..
Bila cuti sem,ak terperuk dlm rumah. Mklumla,rindu katil..
Skrg dh xleh terperuk sbb kna kluar keje..hari2 kluar,hari2 org perati...
Muke hbis selekeh dh ak rasa.
Dgn hitam+jerwat bermharaja lela..
Make up x penah lekat kt muka...
Ggi tak rata..
Kalau la ak putih,gg lawa plak..slim lgi..adooiii..mungkin ak sntiasa ad sifat riak dan perasan lawa.
Smua yg Allah jdikn bersebab. Syukur sgt dgn keadaan skrg sbb smpurna,boleh bfkir dgn waras..
Ibu slalu pesan..
Yg penting,sntiasa cantikkn akhlak dan peribadi..
Bersihkn wajah dgn wudu'..
tak perlu makeup berwarna2 bg muka berseri...
Sbb klu org btul2 ikhlas dgn kita,dia tgok peribadi bukan pada rupa. Bila cinta disbbkn rupa,ia juga boleh musnh disbbkn rupa...

Tuesday, 5 May 2015

Sblm ni kite klu jmpe,kejap2 je..p mkn,xpn blik kg,byk masa dlm kete je,perjlanan..
3&4/5 ,dua hari..
Baru perasan..anda sgt2 manja..=)
Bila ingt blik,.ak senyum sorg2..
Kenangan manis,satu demi satu tcipta.
Ibu pesan."jaga amer elok2. Ibu syg sgt kt dia,mcm ibu syg along"
Klu ibu dh syg,anknya lgi lah!.
Next step is masa utk sya ambik hati  dan kenal lbih rpat dgn kluarga awk.
insyaallah,Nak pegi terengganu,kuala ibai.ingt nk mintak cuti lebih rya nnti,cuti tanpa gaji pon xpe la..haha.teruja sgt!!.=D
Then,10 hari lgi genap umur ak 24 tahun..
14 hari lgi genap umur anda 24 tahun..
Ni 1st time ak  nk bg hdiah..ape yeaaa??..
Kna tggu gaji dlu la..hehe..bulan depan lah hdiahnye..jeng..jeng..jeng.....

Monday, 4 May 2015

Azam aku  bulan mei..
1. Jgn jdi penyibuk terlampau@ kongkong
2. Jgn ungkit kisah dh lepas. Pandang ke hdapan.
3. Cuba faham situasi org lain.
4. Jgn suke paksa org huda!..take note!..
5. Jgn garang..lemah lembut skit.
6. Support yg tersyg 100%. ❤. Ad wktu  dia susah senang.
7. Jadi pendengar yg baik. Jgn jadi pembangkang yg ego and poyo..zzz
8. Jadi kuat,sihat,cergas,ceria,bertenaga, berkeyakinan,positif,sabar
9. Tlong ubah perangai yg buruk2 tu huda..
10. Lembutkan hati..syngai yg dicintai

3/5&4/5/15

Ak rse tenang..
Ak rse slamat..
Ak rse dilindungi..
Ak rse bhgia..
Ak rse dsyngi..
Ak rse keikhlasanny..
Ak rse brsmangt..
He is the one.only one..in my heart...
Rindu terubat sdkit..tp bila anda  blik,rindu tu dtg blik. Haha
Utk kali pertamanya huda msak utk amer..
Kek pisang terlajk perisa..
Tomyam tawar..
Ayam perap xde sos tiram..
Nmpk x gelabah disitu..nk masak utk buah hati..ketaq ooooo...
Next time,huda cube masak lgi sedap...=)
Dlu huda xde bku rcipe,skrg dh ada..haha
Kita fokus pada masa yg datang...
Rse Syg makin kuat..
Susah nk mkn ubt..its u.....lgi2 ubat batuk.
Kena tggu,bru mkn...=)
Satu demi satu kenangan kita cipta..
Blackout plak tetibe..candle light dinner lgi kan..😘
Masuk 4 tahun..
Setiap dugaan yg ada,kita hadap sama2,kita slesaikn sama2, kita support antara 1 sama lain..=)
Moga prknalan bmula dibuln ramadhan ini diberkati dan bkekalan hingga ke akhirat..

Saturday, 2 May 2015

Setiap inci,setiap patah,setiap nafas,setiap perkataan,setiap nada,setiap ayat,setiap panggilan,nada percakapan,susunan ayat
Sebesar kuman pun perubhan,ak rasa...
Dapt rasa sangat...
Kenape ak perlu rasa sedih?..
Kenapa ak takut?..
Smua bnda ak xboleh buat,ak xleh fikir..
Ya Allah bantu ak..ak buntu sgt....
Utk slesaikn smua ni,kita kena hadap,kita kena semuka...

dlm byk2 gmbr, gambr ni bff ak.mcm cermin..
Bile ad masalah,gmbr ni mcm ckp kt ak..
Eh!
Kau ok..
Kau boleh hadap..
Kau kena senyum wlau apa pun jadi..
Kau kena yakin..
kau kena kuat..
Ni gmbr 2 thun lepas,wktu slim,boleh pkai bju yg ad cutting,muka licin boleh msuk iklan..skrg perut dh mkin comel,dh muke berjrwat..zzzz
Mgkin faktor umur kot..=,=

Kalau diberi peluang smbung bljr,mmg ak pilih perlis.kalau diberi peluang kerja diluar,ak tetap memilih perlis.kalau ad kekuatan,mmg skrg rse nk p perlis.satu2 nya tempat slain kg ak,yg bg ketenangan dan kekuatan..Rindu sgt dgn perlis..bile stress,ak tertekan,ak p joging,ak main basket,ak p kangar mkn kekbukit,tertekan ari2,ak pulun study kt libry gila2,ak p tgok wyang kt a.setar,ak p k.perlis ambik angin kt pantai,mandi kt bukit ayer,makan,shopping kt pdang besar..

*i miss u so much.

Friday, 1 May 2015

Monolog...
Blog tempat ak pujuk diri sndiri,nsihat diri sndiri.renung diri sndiri..
18jun bersamaan 1ramadhan..dlm sebulan lagi ramadhan tiba...
Kembali pada tahun 2011,awal ramadhan..
sebulan lgi,genap 4 tahun..
Semua bermula...
Bila konfik terjadi,smua tak boleh fikir dgn baik,fkir kburukan sndiri,kslahn org lain..
Bila ad mslah,smua tak terurus.ckp guna otak bukan hati..
Kita masing2 salah, masing2 ada kekurangan.
Jadi kita kena sama2 baiki antara satu sma lain. Tegur bila salah,terima teguran bila salah..tp ak slalu terima tgurn,tp masih ulangi bnda yg sma. Tu ak fikir,ape kena dgn perangai ak..

Sikap ak terlalu tegas..

Jadi,ak kna ubah...

kite Kena hormat dan terima setiap pndagan org..
Tp ak ni suke ikut kepala sendiri..
Jadi,ak kna ubah...

lgi satu yg pling pnting,ak slalu rse jeles dgn kwan2 dia. Jeles sbb kwn2 ad slalu dgn dia.slalu kluar sama2 wlaupn ats urusn kje. Mmg nmpk sgt jeles ak tak bertempat.Lgi satu ak plak Mmg suke nk tahu smua yg dia buat. Mane dia pegi,dgn sapa dia pergi..nampk sgt mengongkong kn. Bila dpt tahu smua,ak plk jadi emo. Sbnarnya bukan emo,tp jeles tak tentu pasal. smpai skrg,ak xtau mcm mne nk handle mslah ak ni..Alangkah baiknya kalau ak ditempat kwan2 ny itu..alngkah baiknya klu ak sma2 kerja kt situ,tau susah senang. jaga makan minum,jaga demam sakit. Huda tau,amer masih xboleh bg komitmen bila sebut pasal perkahwinan.

Ak kna usaha ubah sikap

Ak kna usaha utk pertahankan smua yg tlah terbina
Ak kna usaha utk capai masa depan yg ak inginkan
Allah beri smua yg terbaik pada ak termasuk amer.
Ak kna jaga,ak kena hargai,.
Dan ak sgt  yakin bila Allah bg ak peluang lagi skali utk kenal amer lagi skali sejak tahun lepas. Slama 4 bln thun lepas,ak ambik masa,ak fikir,ak tenangkan diri dan ak berserah sepenuhnya pada Allah..
Allah bg ak peluang,Allah bg ak petunjuk, Allah kembalikan amer pada huda.
Sejak tu,huda yakin..
Apa yg jadi skrg,dugaan yg Allah bg. Macam mane kita nak tempuh,mcm mane kita hadap dan selesaikan.
Kita kena sma2 hadap. Jgn ad slah sorg putus asa.
Dunia mmg tempat utk diduga..
Yg penting,kita kena yakin,doa dan sntiasa usaha..
Dalam masa yg sama, ak usaha utk ubah sikap ak..
Ak kna yakin dgn matlamat yg ak nk capai.
Ak kna jelas dgn setiap yg ak lakukan...
Bila matlamat jelas,yakin dan pndirian tetap,kita boleh nampak hala tuju masa depan kita. Halagn tetap ad,tp kita dh sedia nk hadap sbb kita dh ada fokus hidup..
*ak dpt dr kursus ak slama 14 hari ni.sgt berguna..main thing is matlamat dan keyakinan..
Utk ak ubah sikap,mmg wajib sgt..sikap tegas,keras kpala,ikut kepla sndiri.

Tp rasa syg tak pernah akn berubah dan ape pn jadi,smkin hari smkin bertambah..I miss u