Monday, 29 June 2015

Kje 7 hari seminggu...
Mggu depan pun sma..isnin smpai ahad..
Tak sabar nk hbiskan kje arini..esok cuti!..
Rabu,khamis,sabtu,ahad..jumaat je keje...
Rasa nk ttidoq duk sni..tggu masa nk antr report 2/7 ni..
Pasal surat amaran tu,xtau nk pikiq mcm mne..entah ape2 tah..org lepas x buat kje,kite yg kena..kurang bijak pgurusan ni..
Yg penting sabtu ni..nak cas tenaga ni..rindu sgt2 dh ni..smangat berkobar2.😁
Raya ni pun bersemangat..maklumla nk jejak negeri lain..haaa..tp seram tu ada gak..1st time nk jumpa..mcm mne nk ambik hati,nk suaikan keadaan kt sna,nk sembang,nak smua lah..niat baik,msti Allah permudahkan..amin...
Tahun2 lepas,klu bulan puasa rase mcm kurus..tahun ni,rase tak kurus pon..😌
Mengantuk sgt ni..😪

Comel yana smsudin dgn suaminya..=D

Wednesday, 24 June 2015

Ak ad seorg ibu yg cantik, ayah yg tenang, adik yg comel dan buah hati yang hensem...
Ak ni jenis cpt stress klu ad masalah dan nk selesaikan secepatnya...
Bila ingat Allah..hati kembali tenang sbb yakin Allah ad bantu kita..
Bila ingt 4org yg ak syg ni,hati kembali bersemangat sbb diorg yg sentiasa ada wktu ak susah dan senang...
Kita hidup,kita perlukan inspirasi utk kuat..bila kita jatuh,bila kita rase letih,bila kita rasa down..kita ingt bhwa Allah bg sbb Allah dh sediakan yg terbaik utk kita..
Bila kita ingt org yg kita syg,kita jadi kuat sbb hati kita rasa bahagia,hati kita rasa tenang...
Bila kita luahkan sesuatu pd org yg kita syg,kita rasa lega sbb kita tau dia pasti bg kita kata semangat dan mmpu buat kita tersenyum slpas itu...
Smkn besar,rse mkin tak kuat utk rempuh masalah..tp bila ingt masa lepas,byk dugaan yg kita berjaya tempuh dan byk hikmah yg Allah telah beri lepas dugaan itu..

Sunday, 21 June 2015

Fasyen??..

Bukak fb,tenung je la smua yg ada..
Dan..
Kenapa sestgh org nk warnakan kuku warna warni??.
Biru,hijau,hitam..(pewarna kuku ok)
kenapakah??..
Adakah timbul perasaan gumbira?..hilangkan stress..atau lain-lain..
Mmg la boleh hilang..Tp mcm tak lawa..
Ok..ak kunon kot!..
....
Sma lah isunya dgn rokok vapor..
Tak bahaya(kononya)..
Tp.....
Dgn asap yg berkepul2..isap kt kedai makan sambil lepak..Hbis 1 kedai penuh dgn asap yg kononnya wap yg selamat..
Macho?????
Mmg tak la bg ak...
Ok...ak makin  x faham apa yg remaja dewasa sedang buat skrg...
Mungkin ak kolot..😒
.......
Next isu adalah lukis kening..
Bg Golongan remaja yg makin berleluasa..
Dulu comel sgt sbb kening tu nampk asli..
Muka asli..
Bila kening dilukis dgn seni yang sgt Waw!..
Muka jadi sgt pelik...
Mungkin ak ketinggalan fasyen semasa..
......

Next isu adalah gincu merah..Wow!
Golongan remaja jugak..
Mungkin ia nampak sexy dan munggil..
Ok..mungkin ak hidup zaman purba yg tak tau fasyen terkini..

.........

Sebagai kesimpulannya..
Ak x faham apa itu fasyen sbb ak tgok makin lama makin pelik..

Saturday, 20 June 2015

Hari ke 3 ramadhan...
Bulan penuh keberkatan...
Doa byak2 dgn khusyuk dan hati yg iklas..
Moga dipermudahkan semua urusan..
Memperbaiki diri tu yg penting..
Sgt penting!
Kurniakan ak hati yg lembut,yg tenang,yg bersih utk ak mudah memperbaiki diri,mudah terima nasihat...
Prgai yg ak kna ubah..garang/kasar..
Ibu ckp,pleasee..
Ubah prgai tu..Lma dh ibu x tgur kslahan ak..
Jgn ckp kasar,jgn garang,jgn ckp marah2..
Tp ak jdi mcm tu konon nk nmpk kuat+tahan dari nak nangis..haiisss
Along cuba ubah....
..........
Tudung raya,  kasut raya tak da lgi ni...😌

Monday, 15 June 2015

Ini gmbr kegeraman ak smpai skrg dan akan dtg..
Ad aura tersendiri disebalik gambar ni..
Your smile...

Tgok gmbr kt henfon,jumpe gmbr ni..
Tetibe timbul perasaan rindu yg teramat sgt.. ak hbiskan masa dgn org2 yg ak syg.
Nmpk simple,bnda kcik..
Sekeping gmbr didepan mnra taming sari..
Setiap yg kcik,bg kesan yg besar bg ak...
Rindu syura..yg slalu teman mkn..kwn yg ak slalu bermanja..urut kpala ak bile ak pening...layan smua karenah ak.dia stu2 kwn yg betul2 faham prgai dan karenah ak...driver ak yg pling setia...bju pn share2 je..ak pkai bju ko,ko pkai baju ak..tudung,kasut..tak pernah berkira...
Bila kite nk kumpul rmai2 lagi mcm ni..msing2 duk jauh,keje...tp klu dgn syura,xyah rncng lama2,boleh jalan smua rncngan..
Pd setiap gambr,stiap peristiwa pasti ad 1 perkara yg pling ak ingt.
1st time,anda minum cawan bekas sya..nmpk kecik kn??..
Wktu tu rsa gmbira sbb anda xkisah dgn smua tu..ak rse sgt bhgia bile kita kongsi ssuatu..anda gigitkan kaki ketam...

Ak suke pkaian dia,penampilanya,simple..jeans,tshirt,seliper..
Simple..tp bnda kecik mcm tu sntiasa bg ak semangat,bhgia,..bila ingt,rasa rindu sgt,rsa bhgia,rsa gmbira.rsa mcm bru je berlaku...dari 9pgi smpai 1pgi anda hbiskan masa dgn sya..klu masa boleh diputarkan,nk ulng masa aritu...rindu rsa mcm tu...terlalu rindu.....

Ibu

Ak pling btuah sbb ad sorg ibu yg sgt terbaik didunia..
Dia seorg ibu,dia seorg isteri,dia seorg kawan,dia segala2nya...
Dia tukang pujuk bila ak nangis,
Dia bg semangat bila ak jatuh,
Dia sambut tangan ak bila ak lalai,
Dia kesat air mata ak bila ia mengalir,
Dia peluk ak bila ak sedih,
Dia belai rambut ak,
Dia bg kata semangat,
Dia cium aku..
aku tak perlu luah apa2,dia sudah faham situasi aku..
Ak perlu ikut kekuatan yg ada pada diri ibu,
Ketabahan yg ada pada diri ibu,
Pengorbanan yg ada pada diri ibu,
Kasih syg yg ada pada diri ibu..
Dia bimbing ak supaya buat keputusan dgn betul,
Dia ajar ak bersabar,
Dia ajar ak utk baiki diri sendiri,
Dia ajar ak supaya kembali kpd Allah bila ak leka dgn dunia.
Dia suruh aku tenangkan diri...
Dia suruh aku berzikir...
Dia tau aku syg sgt pada mohammadi amir..
Dia tau slma ini,hya sorg yg berjaya masuk dlm hati ak..
Dia tau pilihan ak yg terbaik..
Dia tidak pernah membangkang pilihan ak.
Sbb itu dia mintak ak tenagkan diri..
Tenangkan diri..
Tenangkan diri..
Jgn bertindak melulu..
Ya!ibu marah klu ak bertindak tnpa berfikir.
Ya!ibu suruh ak menilai diri sendiri..
Dia percaya anaknya mampu mengawal situasi..
Ibu,maafkan along sbb byak susahkan hati ibu...
Hari2 along doa,moga Allah bantu utk along sntiasa berubah jadi anak yg baik.
Ank yg solehah,yg sentiasa memberi ketenangan buat ibu.
Bukan yg menyusahkan ibu mcm skrg..
Along mintak maaf...😢
Mmg along sgt syg amir...
Ibu doakan along spaya tabah dgn setiap dugaan..along ingt pesan ibu,
"Hidup ni penuh dugaan..
Kita kena sabar dan selesaikan dgn baik.
Jgn bertindak melulu..mintak tlong pada Allah.."
Along akn ingt pesan ibu..

Sunday, 14 June 2015




Merenung ke luar jendela,
MElihat kebesarannya,
Mensyukuri segala nikmat
Yang dikurniakan di dunia
Kau berikan ku kekuatan
Tuk berpegang pada jlan
Wlaupn penuh dgn cabaran
Ku tahu ku adaMu Tuhan...
Ku jatuh,ku bangkit kerna Mu..


Ingat lgi x,klu x silap,Lagu ni popular thun 2011,dimana kisah kita pn bermula..bermula dr tagged,dan berkembang di muka buku...
"Byk persoaln yg berada diminda"..
Haaa..ni dlu..3tahun yg lepas...😊

" tapi hati ini kuat menyatakan,kau terkini dicarta hati"...

Im sorry but i love u
Im sorry if i miss u
You know i'll always be there for u...❤



Saturday, 13 June 2015

Buah hati sya yg manis...
Sya tau awk penat kje siang malam tak da rehat...Demam,skit blkg,selsema.makan minum..
Setiap yg awk buat,sya sntiasa sokong..
Susah senang,sya ad utk awk..
Mmg skrg sya xmmpu buat ape2,cuma mmpu bg sokongan dr jauh..
Mmpu doa setiap masa..
Skrg ni,tgh prepare+latih utk baiki diri...
Utk msa akn dtg,sya ak cube beri yg terbaik utk anda..
Mkn,pakai,sakit smua sya urus...
Sya tau awk kuat..
Smua demi masa depan...
Mintak tlong dr Allah,..
Beri kekuatan,beri kesihatan...
U are my only one,dear..❤
ILY....

Sunday, 7 June 2015

Tahniah kpd satu2 nya abang yg rapat dgn ak..yeaa..bang ngah dh kawen arini.
Dr masuk matrik smpai hbis u,smpai keje aritu,dia tolong antar,tlong ambik..
Terima kasih byak2.
Ak pn dh hbis bljr,kje kt sni..
Bang ngah pun sampai serunya...
Kita Dapat kak sedra baru dr gombak..
Pusing2 selngor/kl mari...huhu..
Ak nk pecah tradisi, nk org jauh... (nanananana ganu kita) 😘
Klu ikut giliran kluarga ak,next is me!!..(tahun depan,pleasee)
Rasa baru je sek rendah,tgok2 dh dewasa semua...
Moga giliran ak dipermudahkan..amin...
.......
Walaupn tiap hari ak cuba sibukkn diri ak yg tak sibuk ni,every seconds, i really miss u...reallu really miss u...😭

Saturday, 6 June 2015

Setiap hari,bila sya nk tidur, open my fon,dan lihat gambr anda sampai mata terlelap dgn sndiri...
I really Really miss u dear!
Thats why,ak akn terjga tiap2 tgah mlm and tggu panggiln dr anda.skjp pn xpa.
Bila dh dpt pnggilan,.bru boleh tdo dgr nyenyak..
Penyakit angau...
ILY...❤

Friday, 5 June 2015

Hati cuma 1,dan ia telah dipenuhi dgn anda..
Bersyukur sgt2 dpt kenal mohammadi amir.asal kuala terengganu.Anak ke 2 dr 4 adik beradik..muda 4 hari dari aku..minat bidng automotif. Lpas spm trus merantau ke selangor. Suka satay dan durian (kita geng) + minat kopi. Suke tgok anime. Sgt mencintai game coc (dan ak dload game tu utk knal ape itu coc)
Kenal ramadahn 2011. Insyallah mggu depan msuk bulam ramadhan 2015..msuk tahun ke 4. Dari sorg pelajar smpai sorg yg bekerjaya.
Perknalan,pertemuan kita sgt unik..
Awak sntiasa mnjdi kbanggaan sya. Perkara pertma yg awk lakukan sblm kita bjumpa. You are the one!
Bila kita kenal sseorg msti ada tujuan..bukn knal sbb utk suka2 shja.
Kita nk hidup dgn dia,kita nk bina 1 kluarga yg diberkati Allah..yg utama sama2 nk Syurga Allah...
ILY...❤

Tuesday, 2 June 2015

Sambil gosok baju,eh eh..ni bju 2 tahun lepas,ak beli kt perlis...
Duk perlis,p aloq staq,changloon,jitra..mata ak rambang...smua nk angkut p beli..tang tudung,baju,sluaq,makanan dia..gila habaq hang...
Baju kt sna bg ak mmg best sgt..saiz utk org besar mcm ak senang cari compare dgn mall yg mahal2 kt selgor+k.l ni..baju adik2 je smua..fesyen?..mmg bukan test ak. .mahal tak yah ckp la.sumpah x berbaloi(bg ak la)..
Bila ak jejak kaki kt utara,90% ak suka baju2 kt sna..simple,selesai,cantik,saiz mmg byk utk ak,dan harga tiptop...more to muslimah pya bju la..lepas tu,xyah nk pusing 1 mall mcm kt midvlly.tercabut kaki,tp baju x de yg berkenan..kecewa saja klu ak msuk mall kt sni...
Rindu giler nk shopping kt perlis..bwk seratus,boleh beli sluar,baju,tdung..lengkap..hoho..
Lepas shopping,beli aiskrim,makan...tak pon beli cool blog..balik tu singgah pasar malam plk...makann mmg kena tekak ak.smua sedap!.org utara ni ramah2.tu pn ak suka..haha.
1 je yg ak suke mall kt bandar kl ni,handbag. Mmg lawa dan harga wow!!.mmg x dinafikan lah..klu msuk mall,ak just usha handbag..
Baju?..jeling pun tak...
Rindu perlis..rindu sgt!!sgt!!!!!!..
Perlis ni bg ak sempoi,simple..kena dgn diri ak la..p mana2,rsa happy gila la..
Negeri tu mmg kecik,besaq mangkuk ja..tp tang ikan bakaq kuala perlis,perghh tak leh lupa smpai la ni. Nasi ayam kedai bumbung atap mmg pling terbaik dlm hdup ak.. nsi kandar,ayam madu tepi stesen bas senduk tempurung mmg klasik+sedap smpai licin pinggan ak..
Nasi goreng tomyam mmg kaw..ayam reny yg rangup!.
Mmg bersyukur sgt2 dpt bljr kt sana 4 tahun..smua manis2 kt sana...=D
Kawan2 smua manis2...
Sgt rindu perlis!
Kita honeymoon kt perlis+langkawi ye yang..hoho!..