Monday, 15 June 2015

Ibu

Ak pling btuah sbb ad sorg ibu yg sgt terbaik didunia..
Dia seorg ibu,dia seorg isteri,dia seorg kawan,dia segala2nya...
Dia tukang pujuk bila ak nangis,
Dia bg semangat bila ak jatuh,
Dia sambut tangan ak bila ak lalai,
Dia kesat air mata ak bila ia mengalir,
Dia peluk ak bila ak sedih,
Dia belai rambut ak,
Dia bg kata semangat,
Dia cium aku..
aku tak perlu luah apa2,dia sudah faham situasi aku..
Ak perlu ikut kekuatan yg ada pada diri ibu,
Ketabahan yg ada pada diri ibu,
Pengorbanan yg ada pada diri ibu,
Kasih syg yg ada pada diri ibu..
Dia bimbing ak supaya buat keputusan dgn betul,
Dia ajar ak bersabar,
Dia ajar ak utk baiki diri sendiri,
Dia ajar ak supaya kembali kpd Allah bila ak leka dgn dunia.
Dia suruh aku tenangkan diri...
Dia suruh aku berzikir...
Dia tau aku syg sgt pada mohammadi amir..
Dia tau slma ini,hya sorg yg berjaya masuk dlm hati ak..
Dia tau pilihan ak yg terbaik..
Dia tidak pernah membangkang pilihan ak.
Sbb itu dia mintak ak tenagkan diri..
Tenangkan diri..
Tenangkan diri..
Jgn bertindak melulu..
Ya!ibu marah klu ak bertindak tnpa berfikir.
Ya!ibu suruh ak menilai diri sendiri..
Dia percaya anaknya mampu mengawal situasi..
Ibu,maafkan along sbb byak susahkan hati ibu...
Hari2 along doa,moga Allah bantu utk along sntiasa berubah jadi anak yg baik.
Ank yg solehah,yg sentiasa memberi ketenangan buat ibu.
Bukan yg menyusahkan ibu mcm skrg..
Along mintak maaf...😢
Mmg along sgt syg amir...
Ibu doakan along spaya tabah dgn setiap dugaan..along ingt pesan ibu,
"Hidup ni penuh dugaan..
Kita kena sabar dan selesaikan dgn baik.
Jgn bertindak melulu..mintak tlong pada Allah.."
Along akn ingt pesan ibu..

No comments:

Post a Comment